FESTIVAL SONICA 2018

PRE/OBČUTLJIVOST

Sonica-nosilna-slika.jpg

 

Umetniki:

ACTRESS / AÏSHA DEVI / WILLIAM BASINSKI / GIANT SWAN / LEE GAMBLE / NEGATIVE CHAMBERS: YAIR ELAZAR GLOTMAN & MATS ERLANDSSON z ŽIGA MURKO, ANASTAZIJA KRENN, KATARINA KOZJEK / JASON SHARP & ADAM BASANTA / MIKA OKIALLEGED WITCHES / BRIDA / NINABELLE / TOMOKO SAUVAGE / TRISTAN PERICHSOTE in TARIK BARRI, ARASH BOLOURI, BEHROUZ PASHAEI / CONTAINER DOXA / LIFECUTTER  / STAR SLINGER / LEVANAEL / ZERGON


Vizualni umetniki:

MARCO BAROTTI / 5237 & SMECH / BridA /


oversensibility BonW.jpg

SONICA 2018

Program:

black line sonica.jpg

Ponedeljek

24. september 2018


 

18.00

Marco Barotti: Swans

Nagrada TESLA - Otvoritev instalacije

Ribnik pri Čolnarni, Tivoli 

Instalacija SWANS je sestavljena iz osmih satelitskih krožnikov, tipičnih odpadkov današnjega časa, ki predstavljajo televizijo in množične medije. Labodi mirno lebdijo v vodi, oživljajo jih zvok, veter ter voda in se popolnoma stapljajo z naravo, ki jih obkroža. Postavitev povzroča nenavaden spoj odpora in mirne ter domačne intimnosti v naravi, ki hkrati nagovarja k premisleku o tehnoloških odpadkih in njihovem vplivu na naravo.

0W3A8351_1000.jpg
 

20:00

Cankarjev dom, Kosovelova dvorana 

 

Yair Elazar Glotman &
Mats Erlandsson
Negative Chambers

z:
Žiga Murko (pozavna), Anastazija Krenn (violončelo)Katarina Kozjek (viola)

Negative Chambers, sodelovanje med Matsom Erlandssonom in Yairjem Elazarjem Glotmanom, črpa iz njunega raznolikega glasbenega ozadja, s katerim soustvarjata imaginarno, dislocirano "ljudsko" glasbo za sedanje težke čase. Nadgradnja njunega lani izdanega albuma Negative Chambers bo nastala v eno tedenskem sodelovanju s tremi domačimi glasbeniki mlajše generacije.

Yair Elazar Glotman & Mats Erlandsson.jpg
 
 

Tristan Perich:
Tone Patterns - premiera!

Tristana Pericha, skladatelja in umetnika iz New Yorka, navdihuje preprosta estetika matematike, fizike in programiranja. V prvi izvedbi skladbe Tone Patterns bo Perich predstavil svoje najnovejše raziskovanje temeljev elektronskega zvoka, ki v odgovor na abstraktne ritmične teksture nedavnega projekta Noise Patterns razširi pristop tako, da vpelje avtorjev izvirni element: višino tona. Tone Patterns je Perichev prvi elektronski projekt po 1-bit Symphony (2009), ki raziskuje ton in harmonijo, avtor pa ga bo premierno predstavil prav na letošnji Sonici s solo nastopom, ki razkriva intuitivnost njegovih glasbenih procesov.

Tristan Perich.jpg
 
black line sonica.jpg

Torek

25. september 2018


 

Večer performativnih instalacij

19:00

Tresor,
Atrij Hostla Tresor,
Čopova ulica 38, Ljubljana

SMECH & 5237

Vizualna intervencija

Video umetnici bosta v atriju hostla Tresor ustvarili interaktiven svet, ki spominja na računalniško ustvarjen digitalni 3D prostor. V prostoru se prepletajo geometrijski in organski objekti, ki jih osvetljujeta z interaktivnim video mapiranjem. Obiskovalci bodo lahko spreminjali in posegali v avdiovizualno pokrajino z manipuliranjem midi vmesnika. Zvočno komponento je pripravil Črt Trkman (Terranigma).

 
 

20:00

Cukrarna

Razstava:
Adam Basanta / Tristan PerichBridA

Performansi:
Tristan Perich in Jaka Berger: Observations
Mika OkiEthereal Resonance 

DJ: Lucia Udvardyová / Mika Oki

Na letošnji razstavi predstavljamo nagrajence nagrade TESLA in tri nove MoTine produkcije avtorjev Adama Basante in Tristana Pericha. Kanadski umetnik Adam Basanta predstavlja dve novi instalaciji - delo Potopljeni zakladi, ter Prazen krog poudarjen z nesmiselno linijo. Tristan Perich bo premierno predstavil delo Tone Patterns Study #2, ki je nastalo posebej za festival Sonica, in tri starejša dela: Mehanične risbe, 1-bitna simfonija in Vzorce hrupa. Razstavo bomo otvorili z izvedbo dela Tristana Pericha Observations, ki ga bo izvedel v duetu z Jako Bergerejem, ter z avdiovizualnim performansom Mike Oki Ethereal Resonance, v katerem gledalce popelje v abstraktne pokrajine, ki odsevajo našo potrebo po ustvarjanju alternativnih vizij sveta, poti v drugačne mentalne prostore.


 
 

 

Sreda

26. september 2018


 

PROGRAM PSSSST –
SONICA x SIGIC x SHAPE x SHOWCASE

16:00 

SIGIC, Trg francoske revolucije 6, Ljubljana

ArtistToolkit:
Mednarodna promocija

V pogovoru se bomo poglobili v praktične vidike delovanja večjih glasbenih medijev. Kaj iščejo mediji? Kako se jim lahko približamo? Katere materiale jim lahko pošiljamo? Kolikšen del ustvarjanja naj bi glasbenik namenil pripravi promocijskih materialov? Lucia bo spregovorila tudi o delovanju platforme SHAPE, ter o svojem projektu, k združuje glasbene kolektive in založbe iz Vzhodne Evrope in Berlina.

Lucia Udvardyová je glasbena novinarka in organizatorka. Leta 2010 je soustanovila projekt Easterndaze, ki dokumentira in povezuje vzhajajočo underground sceno v Vzhodni in Srednji Evropi. Istega leta je soustanovila založbo Baba Vanga. Med drugim je sodelovala s češkim nacionalnim radiem, Resonance FM, The Quietus, Electronic Beats, Tiny Mix Tapes, Norient, Digicult, POSTmatter, Flash Art, Avstrijskim kulturnim forumom, festivali Next, Creamcake, UH Fest in Ad Hoc. 

Lucia UdvardyováPlatforma SHAPE


17:00 

SIGIC, Trg francoske revolucije 6, Ljubljana

James Ginzburg: Neodvisne založbe in licenciranje glasbe v dobi koroporativnega interneta

V pogovoru bo James Ginzgburg predstavil kritični razmislek o glasbenem založništvu na primeru svoje neodvisne založbe Subtext in podjetja Multiverse. Osredotočil se bo na vpliv mega korporacij (kot so Google, Facebook in YouTube) na glasbeni posel in na neodvisne založbe. Ogledali si bomo, s kakšnimi strategijami so se korporativne založbe odzvale na premik iz fizičnih glasbenih nosilcev v dobo Spotifyja in YouTubea. Spregovorili bomo tudi o licenciranju glasbe kot pomembni možnosti, s katero se katerikoli poslovni model glasbenega posla lahko odzove na te razmere in na ta način omogoča investiranje v umetnike.

James Ginzburg je polovica dua Emptyset in ustanovitelj ene najvidnejših eksperimentalnih založb, Subtext Recordings, obenem pa z Jennifer Lucy Allan sokurira založbo Arc Light Edition. Od leta 2004 vodi Multiverse, - založbo, mrežo glasbenih založb in studio v Bristolu - ki se osredotoča na sodobno elektronsko glasbo na presečišču eksperimentalne glasbe, elektronike in outsider popa.

James Ginzburg - Subtext Recordings & Multiverse


19:00 

Pritličje, Mestni trg 2, Ljubljana

Okrogla miza:
Vzhod / Jugovzhod?

Pogovor o iniciativah glasbenih festivalov izven Evrope. V zadnjih letih evropski festivali vse pogosteje vzpostavljajo svoje podružnice na vzhodu in jugu. Platforma SHAPE se je v zadnjih letih predstavila v Montrealu in Riu de Janeiru, pred kratkim pa v Jinji v Ugandi. Kakšne priložnosti in izzive takšna sodelovanja prinašajo? Gre za neke vrste kulturno kolonizacijo? Razmišljali bomo o festivalu kot poslovnem modelu in o vlogi festivala kot politične platforme.

Izkušnje bosta delila vodji festivalov CTM (z iniciativami CTM Iran, CTM Sibirija) in TodaysArt (TodaysArt Japan) ter Natalia Fuchs, kuratorka in agentka, ki zastopa predvsem ruske novomedijske in zvočne umetnike.

Olof van Winden - TodaysArt, Hag
Oliver Baurhen – CTM, Berlin
Natalia Fuchs – Artypical, neodvisna kuratorica
Dražen Dragojević – moderator

sobnica black back.jpg
 
 


26. september 2018
21:00

MSUM

Tomoko Sauvage: Pacific Pacific
avdiovizualni performans

V delu Pacific Pacific (Pacifistični Pacifik) Tomoko Sauvage raziskuje empatične vezi, ki so se spletle okoli mirovniških gibanj v tihooceanskem svetu. Potuje po Pacifiku v okolici Okinave, ob tem pa se ozira k lokalnim, a globalno povezanami domorodskim kozmologijam, ter zbira zvoke in zvočne krajine kompleksnih plasti geopolitične realnosti in utopičnih sanj. Sauvage v svoji uglašeni vodi spleta arhivirane pripovedi s školjkami, kamni in drugimi naplavinami ter ustvarja novo obliko protestne glasbe, ki slavi povezanost. 

Glasbila japonske glasbenice Tomoko Sauvage so posode iz porcelana, napolnjene z vodo in ojačane s podvodnimi mikrofoni. Njeno delo temelji na občutljivem ravnovesju med nadzorom in nenadzorovanimi procesi (udarci kapljic, akustične lastnosti prostora, izhlapevanje in gibanje vode). 


Po performansu sledi druženje z DJ setom Jamesa Ginzburga

 
 

 

Četrtek

27. september 2018 


 

16:00  

SIGIC, Trg francoske revolucije 6, Ljubljana

Artist Toolkit:
Agencije - ali jih potrebujemo?

Pogovarjali se bomo z agentom agencije Little Big Agency (ki zastopa umetnike kot so Aphex Twin, Actress, Ben Frost, Clark, Nathan Fake itd). Kako agencije izbirajo glasbenike, ki jih predstavljajo? Kakšno je njihovo zanimanje za srednjeevropski ali vzhodnoevropski trg? Kako lahko stopimo v stik z agenti? Kaj nam predstavništvo lahko prinese?

Brandon Rosenbluth je agent, lastnik založbe Portals Editions, organizator in glasbenik, ki od leta 2011 dela za agencijo Littlebig v Berlinu, kjer zastopa glasbenike kot so Holly Herndon, The Bug, Mouse on Mars, Aisha Devi in Emptyset.

 

Brandon Rosenbluth - Little Big Agency


17:00 

SIGIC Ljubljana, Trg francoske revolucije 6, Ljubljana

ArtistTalk: 
SOTE

Pogovarjali se bomo o uveljavljajočih se scenah na Bližnjem vzhodu, njihovi percepciji in trženju na Zahodu in o možnostih, ki so jih za ta prostor prinesle nove tehnologije. Kaj je Sotejev koncept “drugega zvoka”? Kakšna je povezava med technom in tradicionalno bližnjevzhodno glasbo, če govorimo o (poli)ritmiji in pulzu? Kakšen odnos je med avantgardno, eksperimentalno glasbo in tradicijo?
O učinkih transmigracij v sodobni družbi, konceptih dekodiranja in razkroju kulture, ter o zavzemanju stališča "izven kulture" se bomo pogovarjali z uveljavljenim umetnikom Ato Ebtekarjem alias Sotejem.

Pogovor vodi Luka T. Zagoričnik.


19:00  

PRITLIČJE, Mestni trg 2, Ljubljana

Okrogla miza:
Festivalske Platforme: SHAPE / ICAS

SHAPE združuje 16 festivalov in umetniških centrov z namenom podpore, promocije in izmenjave manj vidnih glasbenikov in interdisciplinarnih umetnikov, ki jih zanima zvok. Kaj se je platforma naučila v prvih treh letih svojega obstoja in kaj so njeni prihodnji izzivi? Če je namen platforme SHAPE spodbujanje manj uveljavljenih glasbenikov, zakaj nekateri glasbeniki ne dosežejo vidnosti, ki bi jo lahko? Kakšna je dinamika med večjimi in manjšimi festivali znotraj platforme? Kakšne so izkušnje slovenskih glasbenikov, ki so sodelovali v platformi SHAPE?

Ker je SHAPE nastal kot projekt članov mreže ICAS (International Cities of Advanced Sound) - globalne mreže neodvisnih organizacij, posvečenih razvoju zvočne umetnosti, glasbe in sorodnih umetnosti, se bomo dotaknili tudi delovanja mreže in njenih trenutnih aktivnosti.

Sodelujejo: 

Thomas Dumke – Cynetart, Dresden
Susanna Niedermeyer – Musikprotokoll, Graz
Christian Kroupa / Alleged Witches - SHAPE alumni
+ tbc  

Dražen Dragojević  – moderator

 
 
sobnica black back.jpg
 


27. september 2018
12.00

Kavarna Moderna, Moderna galerija

Speed Dating dogodek z umetniki, producenti in mediji - samo z vabili!


27. september 2018
21:00

Kino Šiška

Festival SONICA v sodelovanju s Kinom Šiška predstavlja eksploziven festivalski večer v znamenju eklektičnih in raziskovalnih klubskih praks festivalske mreže SHAPE platform.


lifecutter.jpg

Lifecutter

Lifecutter je temačen in izpiljen tehnoid Domna Učakarja, ki deluje tudi kot član nojzerskega dua Ontervjabbit. Njegov drugi album pri založbi Kamizdat, Death(c)rave, je utrdil njegovo neusmiljeno vizijo sodobnega tehna. S svojimi energičnimi live nastopi je že mnoga občinstva temačnih kleti pripravili v mrtvaški ples.


Aïsha Devi

Nihče na tem planetu ne zveni kot Aïsha Devi. Njen glas je njeno najmočnejše orodje. Svoj repertoar gradi iz ekstremnih ritmov, rave vložkov, angelskega in grlenega petja, mistične lingvistike in telesne sonike. Njena glasba je duhovna, njeni nastopi pa transcendentalne izkušnje.


Giant Swan

Giant Swan je bristolski duo z eksplozivno, hardcore punk verzijo industrial techna, ki jo v živo v celoti zgradita s sinti, ritem mašino in vokali. Iz množice post-strojev in trans-instrumentov, ki vključujejo zlorabljeno kitaro ter svobodno manipuliranje vokalov, Giant Swan ustvarja križanec hipnotičnega basa, industrijskih tolkal in dezorientirane energije, ki se prenaša s telepatsko kompleksnostjo. Na spletu krožijo posnetki njunih live nastopov začudenih opazovalcev. Giant Swan namreč uspe v ples pognati tudi najbolj statična občinstva.

GSphotoYELLOW (1).jpg
 
 

Petek

28. september 2018


 

18:00

PRITLIČJE, Mestni trg 2, Ljubljana

Okrogla miza:
Razred zase – o razrednem vprašanju v sodobni glasbi

Sodobna glasba ni onkraj razrednega vprašanja. A se zdi, da je izgubila občutljivost zanj. Vprašanje identitete? Ozaveščeno. Vprašanje rase ali spola? Utelešeno. Vprašanje razreda? Res vprašanje. Kako razred pogojuje sodobno glasbo? Koliko je razredne zavesti oz. pripadnosti v glasbi? Kako produkcija in distribucija, konzumacija in recepcija vplivajo na konstrukcijo razreda? Katera glasba je ali bi lahko bila podlaga bojem, gibanjem za boljši, pravičnejši jutri? Pa nosilka, njihova mobilizacijska sila? Katera glasba je glasba prekarnega, kreativnega razreda? Pa delavskega, potrošniškega? Kakšno vlogo imajo žanri in prostori glasbe v konstrukciji razreda?

Moderator: Dražen Dragojević

 
sobnica black back.jpg
 


28. september 2018
20:00

Cankarjev dom, Linhartova dvorana

Na festival Sonica prihaja Sacred Horror in Design, projekt »perzijske tehnoapokalipse«, ki spaja elektroniko s starimi akustičnimi inštrumenti (santurjem, setarjem). Projekt iranskega glasbenika Soteja ob spremljavi avdiovizualnega umetnika Tarika Barrija (vizualije ustvarja tudi za Thoma Yorka) prinaša eno najbolj svežih in presunljivih preoblek tradicionalne iranske glasbe v jezik sodobne elektronike.

Prav tako sta Jason Sharp in Adam Basanta dve od najvidnejših imen montrealske sodobne zvočne scene. Sharp je za projekt zgradil posebno opremo, s pomočjo katere svoj srčni utrip in dih prevaja v zvočne impulze in jih skupaj s saksofonom pošilja v Basantov sistem nadzorovane povratne zanke. Nastane evokativen, večplasten in fizičen zvok, prepleten z melodičnimi, mikrotonalnimi elementi.

Ob njih se predstavi domači futuristični jazz avdiovizualni projekt Container Doxa, ki združuje nekaj najprodornejših glasbenikov pri nas. Njihov zvok ustvarja povsem svež preplet klubskih, jazzovskih in improviziranih elementov, ki jih vsakič spajajo v drugačno koncertno izkušnjo.

 
 

Container Doxa

Container Doxa je intermedijski kolektiv, v katerem sodelujejo nekateri od naših najbolj prodornih raziskovalcev iz vrst mlajše generacije glasbenikov. V tokratni Doxini ediciji tako za godbo skrbijo Žiga Murko, Domen Gnezda, Domen Bohte, Pia Podgornik in Miha Gantar, njihovo muziciranje pa z videom spremlja Matic Sterle. Nad zvočno podobo v vlogi producenta in umetniškega vodje bdi Dré Hočevar.


Jason Sharp & Adam Basanta

Sharp je zaslovel predvsem kot saksofonist, ki raziskuje dronovski zvok in ki v svoje kompozicije vpleta dihanje in prepletanje telesa in tehnologije. V Ljubljani bo predstavil svoj letošnji album Stand Above the Streams, v katerem vsi zvoki izvirajo iz njegovega telesa: saksofon, srčni utrip in dihanje so v živo procesirani skozi Sharpove sintetizatorje, nato pa amplificirani skozi Basantov sistem nadzorovane povratne zanke. Ritme generirata podobno nadzorovano dihanje in pulz. Nastane evokativen, večplasten in fizičen zvok, prepleten z melodičnimi, mikrotonalnimi elementi.


Sote in Tarik Barri predstavljata:

Sacred Horror in Design

z Arash Bolouri (santur) in Behrouz Pashaei (setar)

Iranski avtor Ata Ebtekar aka Sote, v sodelovanju z audiovizualnim umetnikom Tarikom Barrijem (ki ga sicer lahko vidimo tudi ob boku Thoma Yorkea, Nicholasa Jaara in Monolake) in performerjem Arashem Bolourijem na santurju in Behrouzem Pashaeijem na setarju, predstavlja projekt Sacred Horror in Design. »Perzijska tehno-apokalipsa« spaja elektroniko s starimi akustičnimi inštrumenti – ohranja lepoto tradicije v upogibanju klasičnih vzorcev, ki se tako morda preoblikujejo v prihodnje izraze folklorne umetnosti. 

image001-2.jpg

23.00

Koncertna dvorana ROG

Actress

Ninabelle

Lee Gamble

Alleged Witches

 
 
black line sonica.jpg

Sobota

29. september 2018


 

20:00

Klub Cankarjevega doma

William Basinski

Kultni newyorški glasbeni ustvarjalec William Basinski, avtor brezčasnih The Disintegration Loops in eden najboljših skladateljev ambientalne glasbe, ki je med drugim sodeloval z ANOHNI, Robertom Wilsonom in Marino Abramović, se vrača v Ljubljano po izdaji zadnjega albuma, A Shadow in Time. Njegovi melanholični zvoki raziskujejo časovno naravo življenja, ter odzvanjajo z odmevom spomina in skrivnostnostjo časa.

Kopija dokumenta WB.jpg

Po koncertu sledi:
Rojstnodnevna zabava festivala SONICA z DJ seti:

Krilc / Levanael / Zergon / Kikimore / CNHN / Gašper Torkar / Glitteris / Nitz
in drugi!

 
 
 

O nas:

white line sonica.jpg
 

 

Sonica je festival s poudarkom na umetniških izrazih, ki združujejo glasbo in zvok z drugimi umetniškimi formami. Osnovan je kot začasni laboratorij, ki preko raziskovalnih rezidenc, razstav, performansov in intervencij v javnem prostoru pretresa ideje letnega programa MoTE – Muzeja tranzitornih umetnosti. Sonica je poskus preoblikovanja klasičnega razstavnega prostora v polje dogodkov, performansov, delavnic in predavanj.

Sonica je v zadnjih desetih letih v Ljubljano pripeljala nekaj največjih sodobnih glasbenih imen, med drugim so na festivalu ali v koncertni seriji nastopili: Tim Hecker, Clark, Rashad Becker, Zimoun, Lawrence English, Charlemagne Palestine, Hildur Gudnadtottir, Vessel, Jason Lescalleet, Valerio Tricoli, Fennesz, Emptyset, Marina Rosenfeld, Ryoichi Kurokawa, Plaid, Byetone, Transforma, Herman Kolgen, SND, Nik Nowak, Nonotak in mnogi drugi.

Sonica X je serija hibridnih dogodkov v sodelovanju s sorodnimi organizacijami v tujimi. Doslej je serija Sonica X gostovala na Bienalu WRO v Vroclavu, V Trstu, na festivalu High Zero v Baltimoru, v Apiary Studios v Londonu, v ZK/U v Berlinu in v Spazio Aereo v Benetkah.

Festival Sonica je član mednarodne festivalske mreže ICAS - International Cities of Advanced Sound ter Platforme SHAPE

 

 
 
sobnica black back.jpg

 

Festivalska vstopnica

Festivalska vstopnica omogča ogled petih koncertnih dogodkov (ponedeljkov, petkov in sobotni koncert v Cankarjevem domu, četrtkov koncert v Kinu Šiška in petkov v Koncertni dvorani ROG). 

Vstopnice za posamezne dogodke so na prodaj v predprodaji ali na dan dogodka na lokacijah koncertov ali njihovih spletnih straneh. Povezave za spletni nakup so navedene v programskem koledarju. 

 

 
Sonica-nosilna-slika.jpg

 

Mediji in akreditacije:

 

Zadnje na Instagramu:

 

Sledite nam na Instagramu & Facebooku:

 
sobnica black back.jpg