Ponedeljek
24. september 2018
20:00

TONE PATTERNS (premiera)

Cankarjev dom, Kosovelova dvorana


Torek
25. september 2018
20:00

OTVORITEV RAZSTAVE
S PERFORMANSOM:
OBSERVATIONS
v duetu z Jako Bergerjem 

Cukrarna
Poljanski nasip 40
Ljubljana


Tristan Perich je skladatelj in vizualni umetnik, ki ga navdihuje preprosta estetika matematike, fizike in programiranja. Njegov 1-bit Music je bil prvi album na svetu, izdan kot mikročip, sprogramiran, da v živo sintetizira kompozicijo. Perichevo delo, v katerem združuje 1-bitno elektroniko s tradicionalnimi formami, je bilo predstavljeno po vsem svetu, med drugim na festivalih Sonár v Barceloni in Ars Electronica v Linzu. Na festivalu se bo predstavil s štirimi instalacijami ter dvema koncertnima nastopoma.

Na otvoritvenem večeru festivala, bomo slišali premierno izvedbo skladbe Tone Patterns. Gre za Perichevo najnovejše raziskovanje temeljev elektronskega zvoka, ki je nastalo kot odgovor na abstraktne ritmične teksture njegovega nedavnega projekta Noise Patterns.  Perich v Tone Patterns vpelje izvirni element: višino tona. V prvem elektronskem projektu po 1-bit Symphony (2009), ki raziskuje ton in harmonijo, bo Perich s solo nastopom razkrival intuitivnost njegovih glasbenih procesov.

Naslednji dan bomo v Cukrarni otvorili razstavo štirih Perichevih instalacij - njegovih najbolj znanih del. Mehanične risbe raziskujejo teksturo, hrup in red. Ustvarja jih pisalo, ki visi na dveh motorjih – njuno gibanje nadzira program, ki se predvaja na vezju. Koreografija vsake risbe je vnaprej sprogramirana, v prostoru pa jo v živo izvaja stroj. Pot pisala, neprekinjena linija, ki jo sestavlja na tisoče miniaturnih premikov, postopoma sestavi podobo. Iz gostih linij se prikažejo geometrične strukture in naključne packe, ki nastanejo po tem, ko se linearna repeticija obrne nazaj vase. 

1-bitna simfonija predstavlja vrnitev k formatu Pericheve vsestransko hvaljene 1-bitne glasbe, a tokrat avtor še bolj omeji uporabo strojne opreme in obenem razširi svoje glasbene ideje. 1-bitna simfonija električno energijo obravnava kot zvočni medij in s tem vzpostavlja intimno povezavo med materialnostjo hardwara in abstraktne logike softwara.

Z Vzorci hrupa se Perich ponovno podaja v raziskovanje primitivnih delcev digitalnega 1-bitnega zvoka, ki je postal njegov zaščitni znak. Tokrat raziskuje oblikovanje in naglaševanje digitalnega hrupa. S tehničnega vidika je zvočna surovina Vzorcev hrupa 1-bitni digitalni hrup: verjetnostna gostota naključnih oscilacij, ki jih Perich vrsti v ritmične vzorce in plasti, v teksture, impulze, utripe in hrumenje.

Razstavo bo otvoril performans Observations, ki jo bo Perich izvedel skupaj s tolkalistom Jako Bergerjem.